Ontdek wat jou(w organisatie) legendarisch kan maken

Waarin geloof je als persoon, ondernemer of leider? Waarom bestaat je organisatie? Wat draagt deze bij aan de wereld? Wat maakt het anders, cool, waardevol?

Deze 'WHY' is de ziel van je organisatie, de lens waardoor je ziet of je handelen op koers ligt. Het geweten voor strategie, tactiek en operatie. De inspiratie voor je presentatie. En als het klopt, voelen mensen intu├»tief dat het goed zit.

Maar de waan van de dag probeert dit naar de achtergrond te duwen. En middelmatigheid loert. Dat wil je natuurlijk niet.

 

Waarom het waarom zo belangrijk is

Het zit in de menselijke aard om naar betekenis te zoeken. Mensen komen in beweging als ze overtuigd zijn van de reden waarom. De rest is uitvoering. 

"People don't buy what you do, they buy why you do it", zo zei leiderschapsexpert Simon Sinek in zijn fameuze TED Talk. Succesvolle mensen, merken en organisaties weten exact waarom ze doen wat ze doen. En dat inspireert vertrouwen bij medewerkers, klanten en maatschappij. Dus als je impact wilt maken, je verhaal wilt vertellen, dan moet je je identiteit en je drijfveren kennen.

 

Communiceer authentiek

Dat hogere doel, dat ideaal, dat waarom, vormt een basisingredi├źnt voor menig betekenisvol verhaal. Van visie naar strategie naar operatie en terug.

Want visie, dat is onze gedroomde impact. En strategie, dat is eigenlijk toch gewoon het verhaal dat verleden, heden en toekomst overbrugt? En in de operatie, daar werken we hard om mensen blij te maken.

Allemaal verhalen die het waard zijn om te vertellen. Tegen jezelf, tegen teamleden, tegen klanten, tegen stakeholders. Maar dan moeten WHY, HOW en WHAT wel in balans zijn.

Dus denk (en voel) er eens over na. Is het waarom nog authentiek en geloofwaardig genoeg voor medewerkers en klanten? En hoe steekt het af tegen de concurrentie?

 

Zoektocht naar De Bedoeling

Oftewel, de Noblahblah WHY Discovery. Dit gaan we samen doen:

  • Inspiratie- en intervisie-sessies gebaseerd op het Golden Circle model.
  • Beschrijven van strategische essentie (WHY-HOW-WHAT), met medeneming van visie, missie en kernwaarden.
  • Vastleggen in direct toepasbaar beleidsadvies, als basis voor strategieontwikkeling, businessmodel, merkbouw, marketingpropositie en storytelling concepten.

 


Lead trainers

Mark Hoogewerf

mark@noblahblah.nl


Op aanvraag
Offerte aanvragen